محتوا و تولید محتوا

همه چیز در مورد تولید محتوا + رازهایی که فقط حرفه ای ها میدانند

در این مقاله هر چیزی که در مورد تولید محتوا نیاز دارید توضیح داده شده است. از مفهوم و توضیح خود این حرفه گرفته تا نحوه حرفه ای انجام دادن این کار و راه های دیده شدن محتوا. سعی من بر این بوده که به تمام سوالات شما پاسخ داده باشم و شما دیگر نیازی به خواندن چندین مطلب در زمینه تولید محتوا نباشید اما باز هم خوشحال می شوم پاسخگوی سوالات و نظرات شما در انتهای مقاله باشم.

مطالبی که با خواندن این مقاله یاد خواهید گرفت :

  1. تولید محتوا چیست و چگونه درآمدمان را چند برابر می‌کند؟
  2. انواع محتوا از نظر فرمت طراحی و تولید
  3. محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد
  4. چگونه بازدید محتوای خود را افزایش دهیم

یادتان باشد نکاتی که گفته می شوند نیازمند تمرین و تکرار دارد که بتوانید از هر کدام به نحو صحیح استفاده کنید پس فقط به خواندن مقاله اکتفا نکنید.

۱. تولید محتوا چیست و چگونه درآمدمان را چند برابر میکند ( ۴ راز مهم)

 

شما اگر به دنیای اطراف توجه کنید متوجه می شوید که در دنیای تبلیغات و آموزش های گوناگون غرق شده اید. همه این ها در تلویزیون کتاب ها رادیو و از همه مهمتر فضای مجازی به وفور قابل رویت هستند.

 هر کس سعی دارد خودش یا محصولی که دارد را به نمایش بگذارد. یعنی همه به نحوی سعی در ارائه ارزش های خود دارند. اینجاست که ارزش تولید محتوا مشخص می شود. تولید محتوا در واقع ارائه اطلاعات رایگان به مخاطب است و ارائه یک محتوای ارزشمند مخاطب بیشتری به دنبال دارد.

 موضوع هر چیزی باشد، باید نحوه ارائه چنان جذاب و مفید باشد که مخاطب را مجاب کند به نحوی عمل کند که خواسته شما محقق شود. پس در هر زمینه ای به یک محتوا گر حرفه ای برای دیده شدن نیاز است مخصوصا در زمانه ای که همه چیز در حال رقابت و آنلاین شدن است.

چرا هر کسب و کاری به تولید محتوا نیاز دارد؟

 

  • اعتماد سازی

 

اجازه بدهید رو راست بگویم که دوره تبلیغاتی از جنس ” بدو بیا اینور بازار”  و یا ” به جون بچم این محصول عالیه” تمام شده و مخاطب جذب تبلیغاتی می شود که از آن چیزی یاد بگیرد و یا نیازش را برطرف کند.

تولید محتوا خوب به مخاطب می گوید شما قابل اعتماد و عالی هستید بدون اینکه این را مستقیما بگوید. به همین دلیل هزاران مخاطب برایتان جذب می کند و بدیهی است که فروشتان چند برابر می‌شود.

افراد پر مشغله امروز ترجیح می‌دهند بجای چک کردن چندین سایت، یک سایت معتبر را چک کنند و این کار محتوا گران است که شما را قابل استناد جلوه دهد.

 

  • حذف رقبا

 

همه ما از زرق و برق دنیای امروز آگاهیم. در فضای امروز رقابت تنگاتنگی برای هر محصول و هر خدماتی که ارائه می‌شود وجود دارد. این محتوای خوب است که می‌تواند یک محصول خاص را آنچنان قدرتمند ظاهر کند که دیگران به چشم نیایند.

تولید محتوا ارزشمند به خوبی شما و محصولاتتان را می‌شناساند و شما را طوری جلوه می دهد که انگار راه حل مشکل مخاطب هستید حتی اگر او نیازی به محصولات شما و یا خدمتتان نداشته باشد.

 

  • فهمیدن ذائقه مخاطب

 

یکی از اصل های هر کسب و کار دانستن ذائقه مخاطبش است چون باید متناسب با آن فعالیت کند.

تنها به کمک تولید محتوا است که این مهم ممکن می‌شود چون در زمینه هایی که در ذهن دارید می توانید متوجه شوید مخاطبان به کدام یک بیشتر علاقه و توجه نشان داده اند و همان برگ برنده شما خواهد بود.

 

  • بازاریابی کم هزینه در عین بازدهی طولانی مدت

 

فرض کنید که یک تبلیغات انجام می دهید خب حتی اگر جواب خوبی بگیرید ولی به محض قطع تبلیغ دیگر مخاطبی جذب شما نخواهد شد.

اما اگر یک تولید محتوا خوب و با کیفیت را در سایت یا صفحه خود در فضای مجازی داشته باشید، همچنان برای شما ترافیک جذب می‌کند و تا زمان های طولانی باقی می ماند. تا هر زمان ممکن است افراد مختلف از آن محتوا استفاده کنند و فقط نیاز به یک بروزرسانی دارد.

۲. انواع محتوا از نظر فرمت طراحی و تولید ( ۴ نوع)

هر ابزار ارتباطی محتوای مخصوص به خودش را می طلبد مثلا زیاد بازده خوبی ندارد اگر در تلویزیون برای تبلیغات بجای ویدیو یک متن طولانی نمایش داده شود.

انواع آن به شرح زیر است :

 

  • متنی

 

این نوع تولید محتوا نسبت به سایرین ضرورت دارد چون بخش اعظم و زمینه اصلی سایت هاست و برای بهبود سئو (بهینه سازی موتور جستجو) سایت خود حتما باید آن را استفاده کنید و متن خوب و با کیفیت ارائه دهید

در این رابطه بیل گیتس می گوید: محتوا پادشاه است.

 

زمینه های استفاده از تولید محتوا متنی :

 

۱.وبلاگ نویسی : جهت رونق بخشی و معرفی برند ها در وبلاگ ها تولید محتوا انجام می دهند.

۲.ایجاد دفترچه راهنما یا قوانین : مخصوص زمانی که برند یا محتوا پیشرفته شده و نیاز به قوانین و راهنمایی دارد.

۳.کتاب الکترونیک : کتاب هایی که به صورت پی دی اف هستند.

۴.ایجاد لیستی از مواد: بهترین گزینه برای بازاریاب ها و مجلات چون مطالب را مرتب و دسته بندی شده دارد.

۵.نقل قول ها

 

  • تصویری

 

تولید محتوا تصویری برای گیرایی و جذب مخاطب بیشتر است. حتما خود شما هم از خواندن کتابی که عکس دارد بیشتر لذت می برید. طبق جدیدترین تحقیقات ۹۰ درصد اطلاعات وارد شده به مغز از طرف تصاویر است. پس حتی اگر متن بسیار پخته و مفید باشد ولی زیبایی بصری نداشته باشد بازخورد خوبی ندارد

زمینه های استفاده از تولید محتوا تصویری

 

۱. عکس : توجه مخاطب را به متن جلب می‌کند

۲.فیلم کوتاه: مثل استوری اینستاگرام و فیلم های کوتاهی مثل مراحل تولید محصول

۳.تصاویر اطلاعاتی: مثل نمودارها و جدول ها

 

  • صوتی

 

یک روز بارانی را تصور کنید که با یک لیوان چایی داغ کنار پنجره به صدای باران یا آهنگ مورد علاقه خود گوش میدهید.

بله محتوای صوتی همین قدر دلنشین و تاثیر گذار است و در ذهن هک میشود. در تولید محتوای صوتی موسیقی زمینه بسیار مهم است.

زمینه های استفاده از محتوای صوتی:

 

۱.پادکست ها

۲. داستان های صوتی

۳.پیام های صوتی منتشر شده در هر زمان ( مثل جنگ)

 

  • ویدئویی

 

همه ما از کودکی که کارتون و تلویزیون می دیدیم با این محتوا اشنا شدیم. تولید محتوا ویدئویی به مراتب جذاب تر از بقیه است چون همه محتوا ها را به نحوی دارد. خب این آپشن همه جانبه بودن، کار همه جانبه نیز می طلبد و باید خیلی دقیق برای آن برنامه ریزی کرد.

از طرفی امکان اشتراک گذاری آن در تمام راه های ارتباطی و شبکه های اجتماعی وجود دارد.

 ۳.  محتوای خوب چه ویژگی هایی دارد ( ۶ راز مهم)

 

شاید تا این قسمت پیش خود اندیشیده باشید حتی یک فردی که هیچ اموزشی ندیده بتواند تولید محتوا را انجام دهد. ولی باید بدانید تولید محتوا مانند یک شمشیر دو لبه است چون محتوای ارزشمند است که مخاطبان را جذب میکند ولی اگر کارآمد نباشد، مخاطب را فراری می دهد و مانند یک سد جلوی جذب مخاطب شما را می گیرد.

 پس اگر وارد این حرفه می شوید مدام باید در حال یادگیری و پیشرفت باشید و اطلاعات خود را به روز نگه دارید.

در این قسمت فاکتور های یک محتوای خوب را معرفی میکنم:

 

  • آمار و سخنان بزرگان:

 

تولید محتوا خوب زمانی ارزشمند و قابل استناد است که تمام آمار و ارقامی که ارائه می دهد پایه علمی و تحقیقات داشته باشد.

همچنین استفاده از نقل قول انسان های بزرگ همیشه جذاب است و ارزش زیادی به محتوا می‌دهد.

 

  • دسترسی آسان:

 

این امری بدیهی است که اگر محتوایی عالی و با کیفیت تولید کنید ولی مخاطب نتواند به آن دسترسی پیدا کند هیچ ارزشی ندارد

اینکه چگونه بازدید را بالا ببریم در ادامه کامل توضیح داده شده است.

 

  • پیش بینی سوالات خواننده 

 

مخاطب برای کسب اطلاعات، محتوای شما را بررسی می کند پس باید سعی کنید هنگام بازنویسی، محتوا را از دید مخاطب ببینید و سوالات و ابهامات پیش آمده را برطرف کنید. اگر سوالی باقی بماند که مخاطب مجبور به جستجوی بیشتر شود یعنی تولید محتوا شما کامل و راضی کننده نبوده است.

 

  • قابل فهم بودن

 

بعضی افراد فکر می کنند که هرچه محتوا کلمات ناآشنا و به اصطلاح قلمبه سلمبه داشته باشد شیک تر و پربار تر به نظر می رسد اما بگذارید یک راز را به شما بگویم. هنر محتوا گر حرفه ای به بیان مطالب سخت به صورتی است که یک کودک هم متوجه شود.

 

  • محرک بودن

 

هدف از تولید محتوا دادن اگاهی یا درخواست از مخاطب برای انجام کاریست.

پس باید کاملا مهیج باشد و حوصله مخاطب را سر نبرد. مخاطب بلافاصله بعد از خواندن محتوا باید بداند که چه کاری باید انجام دهد.

برای این منظور از call to action ( فراخوان به اقدام) استفاده کنید.

 

  • اشتراک گذاری آسان

 

اگر شما بخواهید تک به تک مخاطبان را خودتان جذب کنید انرژی و زمان زیادی می گیرد اما خود مخاطبانی که از مطالب شما استفاده کرده اند می‌توانند کار شما را راحت کنند و با اشتراک گذاری آسان به دیده شدن شما کمک کنند.

۴.  چگونه بازدید محتوای خود را افزایش دهیم ( ۳ راه و ۱۱ راز مهم)

 

بازدید محتوا یک اصل اساسی در حرفه تولید محتوا است. راه های مختلفی مثل تبلیغات، تکنیک های سئو و…  وجود دارد که من قصد دارم چند تکنیک از سئو سازی محتوا و چگونه ارزش دار کردن آن را برای اینکه دیده شود بررسی کنم.

ولی یک محتوا گر حرفه ای برای دیده شدن فقط به این ابزار ها تکیه نمی کند بلکه بیشتر متن و خود محتوا را پخته تر می کند.

راه های دیده شدن محتوا با کمک خود محتوا

 

  • تیتر جذاب

 

بیاید فرض کنیم تولید محتوا مانند یک فروشگاه است در این صورت تیتر محتوا همان ظاهر فروشگاه خواهد بود و مانند بنر و تابلوی فروشگاه عمل می کند.

همانطور که خرید از فروشگاه شیک احساس بهتری می دهد یک تیتر جذاب در تولید محتوا مخاطب را مجاب به خواندن مطلب می‌کند حتی اگر علاقه ای به موضوع محتوا نداشته باشد. برای نوشتن تیتر جذاب از کلمات و جملات مهیج و اعداد استفاده کنید ( مثلا ۳ راز برای…)

تیتر باید کاملا قابل فهم و ساده اصل مطلب را بیان کند.

 

  • دسته بندی مطالب

 

حتما برای خود شما هم پیش آمده که وقتی یک مقاله را می‌خوانید سعی می کنید نگاهی گذرا بیندازید و رد شوید و قسمت هایی که برایتان جذاب است بخوانید. پس حوصله مخاطب را سر نبرید.

اگر عبارات مهم را بُلد کنید و تیتر های فرعی را در محتوای خود استفاده کنید مخاطب دقیقا بخشی که می خواهد را می‌خواند و از خواندن مطالب دیگر خسته نمی‌شود. پس هنگام تولید محتوا حتما حوصله مخاطب را در نظر داشته باشید.

 

  • استفاده از لینک های مختلف

 

وقتی تیتر بندی کردید و مخاطب قسمت های مرتبط با خودش را خواند، می توانید لینک مقاله های دیگر که به آن قسمت مرتبط است را قرار دهید. اینگونه مخاطب در سایت شما می ماند و از یک مقاله برای دیده شدن مقاله های دیگر استفاده می شود.

 

  • تولید فرمت های مختلف محتوا

 

بعضی افراد در سایت یا صفحه خود در فضای مجازی فقط یک نوع از روش های تولید محتوا را به کار می برند. خبر بد برای این افراد این است که طیف وسیع مخاطبان انواع دیگر محتوا را از دست می دهند.

این یک امر بدیهی است که به دلیل امکان ادغام انواع محتوا در یک ویدئو، محتوای ویدیویی بازدید بیشتری دارد. ولی بهتر است در کنار آن از دل نوشته ها، سخنان بزرگان، عکس های جذاب و.. هم استفاده شود.

 

  • تولید محتوای پیلار

 

تولید محتوا پیلار برای محتوا های طولانی است که در مورد یک موضوع کاملا جنبه های مختلف را بررسی می‌کند. این روش بیشتر برای محتوا متنی مناسب است زیرا طبق گزارشاتی از آپارات ۱۹ درصد کاربری‌های ویدیویی بین ۱ تا ۳ دقیقه و ۱۷/۸ درصد افراد ویدیو های زیر ۱ دقیقه را می پسندند.

از آنجایی که امکان این تقسیم بندی و جداسازی در ویدیو کمتر است و ممکن است ویدیو طولانی شود بهتر است این روش را در محتوا متنی استفاده کنید.

تکنیک های دیده شدن محتوا با سئو :

 

برای اینکه موتور جستجو ( مثل گوگل) محتوای سایت شما را مناسب و کاربردی بداند و بتواند آن را به کاربرانی که به آن نیاز دارند نشان دهد باید مقاله شما برای موتور جستجو بهینه شده باشد.

 در این قسمت می‌خواهم تکنیک های سئو سازی را برایتان توضیح بدهم :

 

  • انتخاب کلید واژه

 

هنگام تولید محتوا به صورت متنی، مقاله شما باید درمورد یک موضوع خاص باشد. همین موضوع خاص می‌تواند کلید واژه مخصوص شما باشد. در ادامه توضیح داده شده که کجا استفاده می‌شود.

 

  • عنوان مقاله

 

باید عنوان مقاله ترجیحا طولانی باشد و حتما کلید واژه در آن به کار رفته باشد. برای نوشتن عنوان می توانید از پیشنهاد های خود گوگل که قبلا دیگران در مورد آن موضوع سرچ کرده اند نیز استفاده کنید.

 

  • عنوان فرعی

 

در تولید محتوا متنی چندین تیتر فرعی قرار دهید و در آن ها توضیحات مرتبط با موضوع اصلی ارائه دهید.

این تیتر ها باید مشتقات کلید واژه شما باشند.

 

  • توزیع و چگالی کلید واژه

 

کلید واژه مخصوص شما باید در متن محتوا به طور یکنواخت پخش شود. آن را حتما در بند اول بیاورید. در هر پاراگراف هم می توان یکبار آن را استفاده کرد. این یک حدود است که ارائه داده ام برای اینکه دقیقا متوجه شوید منظور از پخش یکنواخت چیست.

راه های دیده شدن محتوا با تبلیغات

 

  • تبلیغات کلیکی

 

 در این روش تبلیغات، شما به فرض به یک سایت پر بازدید تبلیغ می دهید. آن سایت تبلیغ شما را قرار می دهد و به ازای هر نفر که روی تبلیغ شما کلیک کند و به واسطه کلیک وارد سایت شما شود باید مبلغی به سایت پر بازدید بپردازید.

نمونه آن را در سایت ها دیده اید وقتی برای دیدن مقاله های دیگر از شما دعوت می شود که ” اینجا کلیک کنید”

 

  • گوگل ادسنس

 

گوگل ادسنس مخصوص وبلاگ نویسان و تولید کننده های محتوا متنی است. برخلاف گوگل ادز که مخصوص کسب و کار هاست.

کارکرد ادسنس شبیه تبلیغات کلیکی است اما تفاوتش در این است که خود شما مبلغ هر کلیک را انتخاب می کنید و ۳۲ درصد هزینه تبلیغات به خود گوگل اختصاص دارد.

برای استفاده از این تبلیغ باید یک وبلاگ انگلیسی داشته باشید و با تولید محتوای حرفه ای و با کیفیت سعی کنید ترافیک بالا کسب کنید.

باید در ادسنس عضویت بگیرید.

حرف آخر

 

تولید محتوا یک شغل به روز، پردرآمد و پولساز است و بسیار در حال توسعه است.

اگر می‌خواهید وارد این حرفه شوید زمان را از دست ندهید چون در این بازه زمانی که ما هستیم بهترین زمان برای استارت این حرفه و نامی شدن است.

اگر زمان را از دست بدهید ممکن است تعداد رقبای سرسخت به حدی زیاد شود که به شما مجال دیده شدن ندهند.

 

پیشنهاد بسیار عالی:

هنوز وقت دارید برای اینکه بتوانید یک شغل پر درآمد و پولساز را یاد بگیرید در دوره آموزشی صفر تا صد تولید محتوا شرکت کنید.

کافیه وارد فروشگاهمون بشید یا روی لینک بالا کلیک کنید.

 

دوره آموزشی 0 تا 100 تولید محتوا

تولید محتوا چیست؟ به زبان ساده بری همه

10 پاسخ
  1. فریبا نبی زاده
    فریبا نبی زاده گفته:

    درود بر جناب محمدی و همکاران در تیم مسترمدیا
    مقاله پرمغز ، آموزشی و کاربردی است. مسلما توجه به نکات مطرح شده در هر قسمت متناسب با محتوای تولید شده بسیار در روند رشد و دیده شدن سایت و محتوای درج شده در آن بسیار حلئز اهمیت است. در صورتی که مهارت آموزی را در اولویت برنامه های خود بگنجانیم قدمی مثبت در جهت رشد و توسعه فردی خود برداشته و بعنوان یک محتواگر حرفه ای لازم است که آموخته های خود را تقویت و در عمل و کار حرفه ای خود بکار بندیم.
    پیشنهاد می گردد دوستانی که قصد دارند بصورت حرفه ای در زمینه تولید محتوا فعالیت نمایند حتما در دوره آموزشی صفر تا صد جناب آقای استاد محمدی شرکت نمایند.

    پاسخ
    • رضا محمدی
      رضا محمدی گفته:

      سلام به شما خانم نبی زاده عزیز
      ممنونم از کامنت جالب و کامل شما
      مرسی از اینکه همراه ما هستین و به ما انگیزه میدین تا بهتر و بیشتر تلاش کنیم.

      پاسخ
  2. سامان نجاتی
    سامان نجاتی گفته:

    با سلام و درود
    به نظر من این مقاله مثل یک قطب نما عمل می کنه.تشبیه های به جا و راهکار های عملی از جمله نقاط قوت این مقاله بود که واقعا جا داره به خانم حاتمی بابت نوشتنش تبریک بگم. شخصاًً حتما سعی می کنم از نکات آموزشی این مقاله استفاده کنم. واقعا باید هر لحظه و در هر جایگاهی که هستیم در حال کسب آموزش باشیم. آن چیزی که من در آغاز دوره صفر تا صد تولید محتوا میبینم قراره کلی تکنیک عملی و تاثیر گذار یاد بگیریم و ازش کلی استفاده های مهم داشته باشیم. موفق باشید

    پاسخ
    • رضا محمدی
      رضا محمدی گفته:

      سلام به سامان عزیز
      امیدوارم عالی باشی
      ممنون از نظر زیبا و کارشناسانه ای که گذاشتی.
      مطمعنم که در دوره صفر تا صد تولید محتوا هم میترکونی و یاد میگیری در مسیر اهدافت حرکت کنی

      پاسخ
  3. زهرا علیزاده
    زهرا علیزاده گفته:

    مقالهٔ بسیار مفید و ارزشمندی بود. نکات مهم و کلیدیِ ذکر شده در این مقاله قطعاً به کسانی که دغدغهٔ تولید محتوایی در این حوزه را دارند کمک شایانی خواهد کرد. پیشنهاد می‌کنم افرادی که به آموزش و کسب مهارت در زمینهٔ تولید محتوا علاقمند هستند در دورهٔ صفر تا صد استاد محمدی شرکت کنند و به تیم قدرتمندشان بپیوندند.

    پاسخ
    • رضا محمدی
      رضا محمدی گفته:

      سلام به شما خانم علیزاده عزیز
      ممنونم از محبتی که دارید.
      خیلی عالیه که مقاله رو به صورت کامل مطالعه کردین و نظر خودتون رو گفتین. امیدوارم که در تمام مراحل زندگی موفق باشین

      پاسخ
  4. مریم ظاهری
    مریم ظاهری گفته:

    درود به تیم آقای محمدی
    کتاب و مقاله در مورد تولید محتوا کم نداریم علاوه بر استفاده از کتاب‌ها ومقالات بهتر است به دنبال آموزش ویادگیری تولیدمحتوا هم باشیم و تجربه‌ی من این هست که یکی، دو دوره برای یادگیری تولیدمحتوا کافی نیست و بهتر است که از دانش اساتید خلاق و کاربلد دیگر هم استفاده کنیم، مثل آقای محمدی
    مطالب بسیار کاربردی نوشته شده، خداقوت به شما خانم حاتمی عزیز

    پاسخ
    • رضا محمدی
      رضا محمدی گفته:

      ممنونم از خانم ظاهری عزیز
      محبت دارید. امیدوارم که با حمت و تلاش ذهنی و جسمی موفقیت های زیادی رو به دست بیارید

      پاسخ
  5. مریم ظاهری
    مریم ظاهری گفته:

    اگر از شما بپرسم مهم‌ترین کار در بازاریابی محتوا چیست ،چه پاسخی می‌دادید؟
    گفتید تولید محتوا یا وبلاگ نویسی؟
    اگر پاسخ‌تان این دو باشد پس همان اشتباهی را مرتکب شدید که بیشتر بازاریاب‌های محتوایی شکست خورده مرتکب
    می‌شوند. در حقیقت شما خودتان را یک تولید کننده محتوا یا وبلاگ نویس دیدید نه یک بازاریاب. شما تصور کردید شغلتان تولبد محتواست در حالی که شغل شما حقیقتا بازاریابی برای یک کسب و کار است.

    این یک تکه از کتاب ماشین محتواست، نوشته دن‌نوریس که در ابتدای شروع می‌توانید از محتوای این کتاب در کنار دوره‌ها و آموزش‌های دیگر استفاده کنید.

    پاسخ
    • رضا محمدی
      رضا محمدی گفته:

      خیلی عالی بود. بله درسته خیلی از تولید کنندگان محتوا نمیدونم به چه دلیله ولی کارشون رو جدی نمیگیرن
      در صورتی که تولید محتوا یکی از بهترین کارها و بیزینس های دنیاست.
      در صورتی که درست و اصولی انجام بشه و کاملا جدی گرفته بشه.
      منم میخوام که همه دوستان حوزه محتوا، صاحبان کسب و کار های انلاین و همینطور صاحبان وبسایت کارشون رو در تولید محتوا خیلی جدی بگیرن چون در واقع دارن بازاریابی میکنن.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *